The New Master RED Edition !

NIEUWE MASTER: RENAULT TRUCKS ONTHULT ZIJN EXCLUSIEVE RED EDITION

Een nieuwe voorzijde, nieuw interieur, nieuwe motoren, nieuwe rijhulpsystemen, Renault Trucks geeft het startsein voor de verkoop van de nieuwe Master. Renault Trucks onthult daarbij zijn exclusieve lanceringseditie: Master Red EDITION. Deze editie beschikt over de meest geavanceerde uitrusting en is verkrijgbaar voor het gehele Master-gamma, diesel- en elektrische motoren.

D-Range Pack Comfort voor slechts 1 € !

Het Pack Comfort combineert een aantal aspecten waardoor de chauffeur comfortabel zijn opdracht kan uitvoeren.

° chauffeursstoel extra comfort

° bijrijdersstoel met luchtvering

° lederen stuurwiel

° airconditioning

° bevestigingsplaat voor smartphone

° radio bluetooth streaming USB DAB + ready

° 24V-voorbereiding in de opbergruimte

° voorbereiding 27 MC

Pack comfort : nu voor de prijs van 1 € (ipv. 1.590 €) – actie geldig tot en met 30 juni 2019

WIE WORDT DE ZUINIGSTE CHAUFFEUR VAN 2019?

De Optifuel Challenge is een door Renault Trucks georganiseerde wedstrijd die in het teken staat van efficiënt – en milieuvriendelijk rijden. Dit is reeds de vijfde editie van deze internationale tweejaarlijkse wedstrijd waarbij de deelnemers met een Renault Trucks T High 13 liter, een vast parcours zo zuinig mogelijk afleggen. Om te bepalen welke chauffeur het parcours het beste heeft afgelegd, wordt gebruik gemaakt van Optifuel Infomax. Met deze management tool kan een enorme hoeveelheid data uit het voertuig gehaald worden, waardoor de trajecten van de deelnemers eenvoudig met elkaar kunnen worden vergeleken. Er wordt hierbij niet alleen gekeken naar brandstofverbruik, maar ook naar efficiëntie, veilig weggedrag, anticipatie en correct gebruik van het voertuig.

De preselecties

Aan de vorige editie namen 3.000 chauffeurs van 2.300 bedrijven uit 29 landen deel, nu ook verwachten we dat veel internationale chauffeurs telkens in hun eigen land de strijd met elkaar zullen aangaan aan het stuur van een Renault Trucks T High 13 liter. De beste chauffeur uit elk land – de man of vrouw die erin slaagde weinig brandstof te verbruiken zonder commerciële snelheid op te offeren of de verkeersregels te overtreden – mag naar de grote internationale finale die gehouden wordt in Lyon in oktober. Inschrijven kan vanaf nu tot 7 juni via optifuelchallenge.be. De nationale selectie voor België gaat door van 20 tem 23 juni aan de Brabanthallen in Leuven en in Luxemburg van 13 tem 15 juni bij Stoll Trucks te Leudelange. De 10 zuinigste chauffeurs krijgen een VIP-arrangement op de Truck Race in Zolder in september en de winnaars van België en Luxemburg mogen ook naar de internationale finale in Lyon waar een nagelnieuwe Renault Trucks T High te winnen valt!

De trucks

De trucks beschikken over alle innovaties op het vlak van de verlaging van het brandstofverbruik. Ze worden voorzien van aerodynamische elementen als dak spoilers, zijspoilers, zijskirts en plaatwerkverlengingen. Ze krijgen een Euro 6 Step D-motor van 13 liter met common rail hoge druk injectie (520pk) en zijn uitgerust met technologie als uitschakeling van de power-modus, eco cruise control met Optiroll gestuurde vrijloopmodus, een uitschakelbare luchtcompressor, een stuurpomp met variabel debiet, en automatische uitschakeling van de motor. De trucks van de allernieuwste generatie worden ook voorzien van de voorspellende cruise control Optivision, die verbonden is met een gps en de schakelstrategie, de acceleratie en de rijsnelheid afstemt op het reliëf van de route. Allemaal uitrusting die de rendabiliteit van transporteurs helpt te verhogen.

De internationale finale

De beste eco-chauffeur van elk van de deelnemende landen gaat dus naar de grote internationale finale, die plaatsvindt van 14 tem 16 oktober in Lyon. De finale omvat twee luiken. Eerst moeten de deelnemers een vragenlijst invullen waarmee hun kennis van zuinig rijden wordt getest. Daarna leggen ze een parcours van ongeveer 40 minuten af op de openbare weg in een Renault Trucks T. De winnaar wordt de chauffeur die erin slaagt weinig brandstof te verbruiken zonder commerciële snelheid op te offeren.

www.optifuelchallenge.be

Over Renault Trucks

Met ruim een eeuw Franse knowhow op het vlak van vrachtwagens levert Renault Trucks voertuigen (van 2,8 tot 120 t) en diensten voor distributie, bouw en langeafstandstransport aan professionals uit de transportsector. De robuuste, betrouwbare en brandstofzuinige vrachtwagens van Renault Trucks verhogen de productiviteit en verlagen de exploitatiekosten. Renault Trucks verdeelt en onderhoudt zijn voertuigen via een netwerk van meer dan 1.500 servicepunten wereldwijd. De ontwikkeling en assemblage van de voertuigen gebeuren in Frankrijk, waar Renault Trucks tevens de meeste componenten produceert.

Renault Trucks maakt deel uit van Volvo Group, wereldwijd een van de belangrijkste constructeurs van vrachtwagens, autocars en bussen, zware voertuigen voor de bouwsector en motoren voor de industrie en de scheepvaart. De groep brengt ook complete financierings- en serviceformules op de markt. Volvo Group stelt ongeveer 105.000 personen tewerk, heeft productievestigingen in 18 landen en verkoopt haar producten in ruim 190 landen. In 2017 realiseerde Volvo Group een omzet van 35 miljard euro (335 miljard Zweedse kroon). Volvo Group is een beursgenoteerde onderneming met maatschappelijke zetel in het Zweedse Göteborg. De aandelen van Volvo worden verhandeld op Nasdaq Stockholm.